U Njemačkoj je inflacija na visokom nivou, pa se domaćinstva bore protiv skupog benzina, dizela, struje i sve većih troškova života.
Diskonti i supermarketi sada u redovnim intervalima prilagođavaju cijene asortimana. Cijena maslaca porasla je sa 1,65 na 2,29 evra u roku od nekoliko mjeseci. Umjesto 89 centi, litar suncokretovog ulja potrošači plaćaju čak 4,99 evra. Pogođeni su i ugostiteljski objekti. Hrana i piće skuplji su nego ikad. Vlasnici restorana i barova rastuće troškove struje, grijanja i zaposlenih moraju da prenesu na goste. Međutim, umjesto da podignu cijene hrane, vina ili pića, vlasnici restorana idu korak dalje. Oni smanjuju veličinu porcija i poslužuju manje količine piva i vina, prenosi magazin „Feniks”, pozivajući se na „Fokus”.
Kako piše portal „Poslovni”, u sve više kafića gosti moraju da se odluče hoće li topli napitak popiti s mlijekom ili šećerom. Čaj i kafa, zaslađeni i s malo mlijeka, ponekad su skuplji i do 30 centi. I u restoranima ugostitelji traže od svojih gostiju da plate ako naruče, na primjer, kečap ili majonez uz krompiriće. Doplate se kreću od 50 centi do čak jednog evra.