Godišnji izvještaj Rojtersovog (Reuters) instituta za proučavanje novinarstva pokazuje promjene u načinu na koji ljudi prate vijesti.
Prema ovom istraživanju, zabilježen je pad od perioda za 2018. godinu do danas u broju ljudi koji vijestima pristupaju preko web portala ili aplikacija.
To se posebno odnosi na mlađe korisnike, koji vesti uglavnom pronalaze preko društvenih mreža, pretraživača ili mobilnih agregatora.
Za dobivanje informacija više se koriste nalozi i profili poznatih osoba, influensera ili drugih ljudi na društvenim mrežama, umjesto novinara. Platforme koje su najpopularnije za dobivanje vijesti su TikTok, Instagram i Snapchat, kako stoji u izvještaju Rojtersa.
Prema izvještaju, TikTok je društvena platforma sa najbržim rastom, a za vijesti je koristi 20 procenata mladih od 18 do 24 godine. Ovo je povećanje od 5% u odnosu na prethodnu godinu.
Manje od trećine ispitanika je istaklo da je izbor vesti na osnovu ranijih pretraga dobar način informisanja. Međutim ljudi malo više vole da im vijesti bira algoritam, nego urednici ili novinari, prema navodima Rojtersa.
Istraživanje pokaztuje i da je povjerenje u vijesti palo je za dva procenta tokom prethodne godine. U prosjeku, 40 posto ljudi ističe da uglavnom vjeruje većini vijesti.
Na svim tržištima, 56 procenata ljudi ističe da ih zabrinjava prepoznavanje razlike između pravih i lažnih vijesti na internetu – ovo predstavlja povećanje od 2% u odnosu na prošlu godinu.