19 Aprila, 2024

Prijava

Raskrinkajte trikove trgovaca, zašto voće i povrće stoji na ulazu u radnju i zašto trošimo više

Odlazak u trgovinu po nekoliko neophodnih potrepština redovno se završi s većim iznosom potrošenog novca nego što je to bilo planirano. Pozicioniranje namirnica ima velike veze sa tim.

Ako ste ikada ušli u supermarket po jedan artikal i izašli s kolicima punim stvari, niste jedini. Trgovine mešovitom robom imaju mnoštvo pametnih načina da navedu kupce da potroše više novca, piše Mental Floss.

Na primjer, nije slučajnost da su skuplji artikli obično na policama tačno u nivou očiju. Također, nije uzalud to što se mnoge cijene završavaju s 99. Budući da smo navikli da čitamo s lijeva na desno, naši mozgovi u osnovi ignorišu 99 i zaokružuju cijenu. Umjesto da nešto što košta 199 KM smatramo 200 KM, vjerovatnije je da ćemo se osjećati kao da košta 200 KM.
Planovi supermarketa su također strateški, pa postoji razlog zašto se određeni odeljak s proizvodima  često nalazi spreda. Kada uđete u prodavnicu, teško je propustiti priliku da napunite svoju korpu šarenim voćem i povrćem, koji blistaju od vode koja ih čini posebno svežim. Često prskanje vodom takođe doprinosi i njihovoj težini, a samim tim i većoj cijeni.
Svaki odjeljak s proizvodima ima tendenciju da bude teatralno osvjetljen, tako da sve izgleda bolje u radnji nego kada to donesete kući. Gotovo svaki supermarket zna da ćete kupovati više, ako mogu da vam potjeraju vodu na usta“, rekao je Pako Anderhil, autor knjige “Why We Buy: The Science of Shopping”, za “Chicago Tribune” još 2010. godine.
Kako tvrdi Anderhil, pekarski dio je obično blizu vrata iz istog razloga. A ako je prva stvar koju ćete da učinite da napunite korpu krastavcima, hrskavim jabukama i drugim hranljivim opcijama, možda ćete osjećati da imate pravo da pokupite nešto manje zdravo za jelo dok dalje prolazite kroz prostor prodavnice.
Supermarketi imaju metode koje će vas natjerati da pokrijete što je više moguće odjela prilikom kupovine. Jedan od njih je postavljanje odjeljenja s mlečnim proizvodima u zadnji dio prodavnice, tako da će svaki kupac s mlijekom, jajima, puterom ili nekim drugim osnovnim mliječnim proizvodom na svojoj listi morati da prođe pored mnoštva drugih proizvoda na svom putu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i uključite se u našu Viber zajednicu.

Podjeli: