24 Aprila, 2024

Prijava

Greške kod prikaza cijene na webshopu

U doba sniženja, Internet trgovine nalaze se pod povećanim opterećenjem, a takve situacije i trenuci u poslovanju plodno su podloga za greške. Iz vlastitog ili tuđeg iskustva, većina Internet trgovina upoznata je s mogućnosti pogrešaka kod prikazivanja cijena. Do grešaka može doći u pogledu prikaza pogrešne cijene ili pak dostupnosti proizvoda. Skupe su to greške koje dovode do kobnih udaraca za poslovanje trgovaca i postavlja se pitanje: mora li trgovac isporučiti proizvode za nula KM ili ispod nabavne cijene?

Prethodnih godina trgovci su uslijed takvih grešaka isporučivali narudžbe i bez prigovora potrošača ili pak nakon intervencije nadležnog inspekcije. Radilo bi se o značajnim financijskim gubicima, pri čemu bi potrošači dobili proizvod bez plaćanja ili ispod (nabavne) cijene. Reći će većina: to je problem trgovca, neka pazi! No, je li realno reći da ne može doći do greške kod Internet trgovanja i da trgovac, bez iznimke, mora odgovarati za grešku koja je mimo njegove kontrole?

Greške se mahom dogode usred noći, kad trgovci ne prate i ne mogu reagirati. No, potrošači bi uočili promjenu, proširili radosnu vijest drugima i iskoristili priliku za povoljnu kupnju. Cijena bi bila nula KM ili jednu KM, ili bi kupoprodajnoj cijeni ”otpala” koja nula. U svakom slučaju, radilo bi se o očitoj greški do koje dolazi mimo djelovanja trgovca i svakako mimo volje trgovca. Postalo je očito da potrošači koriste takve greške, no sporno je mora li trgovac na to pristati bez pogovora, odnosno kad čak ni nema volje trgovca da proda svoj proizvod po toj (pogrešnoj) cijeni. Naime, do sklapanja ugovora dolazi posljedično volji prodavatelja i kupca, kad su se sporazumjeli o kupoprodaji. Ako nije volja trgovca da proda proizvod po pogrešno učitanoj cijeni, je li u redu da trgovac mora isporučiti proizvod po znatno nižoj cijeni? Naime, smisao potrošačkog prava (kao ni prava općenito) nije zlouporaba prava radi pribavljanja znatne imovinske koristi.

Trgovci si za takve situacije mogu pomoći na više načina. Prvenstveno je bitno da u svojim uslovima poslovanja Internet trgovine (tzv. predugovorna obavijest) uvrste adekvatne stavke o tome da postoji mogućnost greške.

Osim toga, ključno je ispravno organizirati postupak zaprimanja i obrade narudžbi, na način da si trgovac omogući kontrolu narudžbe prije nego dođe do sklapanja ugovora i prije nego paket bude poslan. U toj fazi prije sklapanja ugovora i slanja paketa, tijekom pregledavanja i kontrole narudžbe, trgovac može uočiti pogrešku u cijeni  i reagirati na način da obavijesti potrošača. Ukoliko trgovac na vrijeme uoči pogrešku i obavijesti potrošača o istoj, može se izbjeći obveza slanja paketa po pogrešnoj cijeni. U svakom slučaju je  bitno da ono što trgovac predvidi u svojim uslovima poslovanja doista i provodi prilikom obrade narudžbe i kontaktiranja potrošača nakon narudžbe.

To je još jedan od razloga zašto je bitno da Internet trgovina ima uvjete poslovanja koji su izrađeni specifično za tu Internet trgovinu te da su isti izrađeni od strane osoba koje poznaju relevantne propise, inspekcijsku i sudsku praksu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i uključite se u našu Viber zajednicu.

Podjeli: