29 Marta, 2024

Prijava

Damir Marjanović : “Usvojene izmjene i dopune Zakona o visokom obrazovanju nisu reformske”

Već godinama pričamo o neophodnosti reforme jer smo svjesni da imamo problem u svim segmentima obrazovanja: osnovnom, srednjem, predškolskom, visokom obrazovanju. Kada to znamo onda je neophodno, logično i sasvim normalno da uđemo u proces reforme obrazovanja. Reforma obrazovanja se ne pokreće da bi se zadržao „status quo“, nego da bi nešto unaprijedili. Reforma je kompleksan proces, nije samo mijenjanje zakona, mijenjanje člana, ispunjavanje osobnih želja, afiniteta, ideja itd., reforma krene s različitih nivoa.

Ovaj Prijedlog Zakon nije reforma, ovaj Zakon je korak nazad u odnosu na prvi nacrt koji je napravljen i pripremljen. Ovo jeste tehničko popravljanje Zakona koji sada postoji, i jeste bolji zakonski koncept od postojećeg, ali nije reforma. Ovo nije nastavak reforme koju smo započeli. Reformu obrazovanja ne možemo imati bez povećanja kvalitete. Mi imamo smanjen broj dječaka i djevojčica koji uspisuju posebno državne univezitete, to je najvećim dijelom posljedica trenutnih demografskih trendova, ali ne samo to, mi ako želimo da zadržimo naše dječake i djevojčica, ako želimo da zadržimo ovaj broj profesora i asistenata na univerzitetima u Kantonu Sarajevo, mi moram stvoriti uvjete da povećamo broj studenata koji ovdje žele da studiraju i privučemo studente iz drugih zemalja. Jednostavno, moramo pojačati kvalitetu obrazovanja na našim univerzitetima! Ovaj Zakon to ne radi. Podržao sam zakon da bih pomogao kolegama sa UNSA i zato što je tehnički bolji od ovoga koji je sada na snazi, ali ovo nije reforma.

Najozbiljnija gradacija univerziteta jeste Šangajska lista, glasali smo za to u strategiji razvoja i Vlada je napravila korekciju tog dokumenta, gdje stoji da želimo da se UNSA konačno približi Šangajskoj listi. Uvjeti za to su da imate što veći broj ljudi koji imaju broj objavljenih znastvenih radova u visokorangiranim Q1 časopisima, u citatnim bazama podataka itd.. Vlada je ovim Zakonom, izmjenom prvog nacrta, sve ono što se traži da bi bili na Šangajskoj listi nažalost anulirala, pod pritiskom onih koji se protive promjenama. Duboko sam svjestan da objavljivanje naučnih radova nije jedini kriterij i da se ne smije zanemariti sve ono dobro što naši profesori znaju i umiju, ali ne zaboravimo da profesori univerziteta nisu samo prenositelji tuđeg već kreatori sopstvenog znanja koje moraju prenositi studentima. I zato je ovo u svijetu prepoznato kao jedan od najvidljivijih dokaza kvaliteta nekog univerziteta i mi moramo pratiti te trendove ako želimo da hvatamo korak sa ostalim razvijenim zemljama.

Na kraju, iako ovaj Zakon nije nastavak reforme na kojoj sam radio i za koju se zalažem kroz svoje političko djelovanje, glasao sam za isti jer znam da u ovakvoj političkoj konstalaciji ovaj dio reforme obrazovanja o kojoj govorim i za koju se zalažem se ne može sprovesti onako kako smo napisali da hoćemo. Doći će neka vremena, neke druge političke konstalacije i neke nove generacije političara koje će znati da cilj reforme obrazovanja i cilj izmjena zakona ne smije da bude samodopadnost, osobni interes, interes neke uske zajednice nego poboljšanje kvaliteta obrazovanja, poboljšanje kvaliteta diploma koje dijelimo i znanja koje stoje iza toga. Tako ćemo zadržati svoje dječake i djevojčice i tako ćemo privući dječake i djevojčice drugih država da studiraju u Sarajevu.”

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i uključite se u našu Viber zajednicu.

Podjeli: